Informatie over je OGVO ICT wachtwoord en eduroam

9 juni 2021

Wijzig je wachtwoord vóór je vakantie

Om gebruik te kunnen maken van het ICT (Wi-Fi)-netwerk van OGVO en om in te kunnen loggen in Google en Magister, heb je een wachtwoord gekregen. Vanwege de veiligheid moet je op een bepaald moment je wachtwoord wijzigen. Als het zover is, stuurt support@ogvo.nl je hier maximaal twee herinneringsmails over.

 

Het kan zijn dat je deze e-mails tijdens je vakantie ontvangt en je de mails dus niet ziet. Zodra je weer wil inloggen, lukt dit niet. Om dit te voorkomen adviseren wij je om jouw wachtwoord te wijzigen vóórdat je met vakantie gaat. 

Heb je je wachtwoord gewijzigd, zorg er dan voor dat je dit na je vakantie ook nog weet. Noteer dit wachtwoord bijvoorbeeld in je telefoon in een notitie. Zorg dat alleen jij bij dit wachtwoord kunt en deel dit nooit met iemand anders. Ook niet met je docent of mentor. Zorg er natuurlijk wel voor dat je je telefoon altijd hebt voorzien van een vergrendeling.

 

Wachtwoord vergeten of wijzigen

Vermoed je dat iemand anders je wachtwoord weet of wil je vanaf een andere plek dan school je wachtwoord wijzigen? Ga dan naar de website https://wachtwoord.ogvo.nl:

  1. Je bent je wachtwoord vergeten.
    1. Ga naar bovengenoemde website.
    2. Kies voor ‘Wachtwoord vergeten’
    3. Vul je gebruikersnaam in (dit is je OGVO e-mailadres)
    4. Klik op [Volgende]
    5. Er wordt een pincode verstuurd naar het 06-nummer dat je in Magister hebt ingevuld.* 
    6. Vul de ontvangen pincode in en klik op [Volgende]
    7. Vul nu een nieuwe wachtwoord** in en bevestig dat in de tweede regel.
    8. Klik vervolgens op [Reset] en je hebt nu een nieuw wachtwoord ingesteld.
  2. Je weet je wachtwoord nog wel, maar wilt dit wel nu wijzigen.
    1. Ga naar bovengenoemde website.
    2. Kies voor ‘Wachtwoord wijzigen’
    3. Vul je gebruikersnaam in (dit is je OGVO e-mailadres)
    4. Vul je huidige wachtwoord in en klik op [Volgende]
    5. Vul nu een nieuwe wachtwoord** in en bevestig dat in de tweede regel.
    6. Klik vervolgens op [Wijzig]

* Ontvang je de pincode niet direct op je mobiele telefoon, dan: 

  • heb je je 06-nummer niet ingevuld (op de juiste plaats) in Magister, of
  • er staat een verkeerd 06-nummer in Magister. 

Neem in beide gevallen contact op met de leerlingadministratie van je campus en geef je 06-nummer door. Vanaf de volgende schooldag kun je via bovengenoemde procedure je wachtwoord wijzigen.

** In het scherm waar je een nieuw wachtwoord mag invullen staat duidelijk beschreven waar je wachtwoord uit moet bestaan.

 

« Terug naar het nieuwsoverzicht